Pembaca Setia

Sunday, July 24, 2011

this smile :)

Assalamualaikum semua..



Saya tertanya2 kenapa dlm hidup ni mesti kejap rs sdh, kjp rs hepi.
jwb hati saya blk, 'sebab Allah Maha Adil'.

saya tertanya2 lg, kenapa ramai manusia termasuk diri saya juge, selalu mengingati Allah tatkala sedih.
Jwb hati saya blk, 'sebab Allah saje tmpt kita mengadu,meminta pertolongan. Kita tahu Allah suka hamba-Nya yg meminta pd-Nya, bkn pd sumber yg lain. Kita tahu itu'.

Saya tertanya2 lg, kenapa ramai manusia termasuk diri saya juge, selalu alpa dan lalai ketika mendapat kebahagiaan,kesenangan dan lupa pd Allah.
jwb hati saya blk, 'Sebab kita terlalu asyik dgn kesenangan itu dan lupa bahawa Allah jua yg telah memberi segala mcm nikmat pd kita. Sangka kita, atas usaha kita sndr. Tp sbnrnya, Allah hendak menguji kita sejauh mana ingatan kita pd-Nya ketika kita sedang bergembira'.



Ya Allah, aku bersyukur ats kebahagiaan dan senyuman yg Kau berikan pd ku. Semoga aku tidak lg leka kerana tanpaMu Ya Allah, aku tidak mungkin dpt merasa segembira ini.


Terima Kasih Ya Allah. Alhamdulillah...



No comments:

Post a Comment

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...