Pembaca Setia

Wednesday, February 22, 2012

Without you.

Assalamualaikum semua..

Rasa-rasanya student uitm skg mesti tgh menghitung hari nk blk semula ke campus masing2 kan?
Yg jauh, sume mesti mcm mls jee.
Yg dekat terutama kat Shah Alam, mesti bertambah mls sbb dekat sgt!haha
Campus Shah Alam? hehehehehe.
Npe ye shaye sengih kambing gitu? hehehehehe



Beberapa hari ni, semangat seakan pudar.
Langit yg cerah seakan gelap. Bukan lg mendung tp gelap terus.
Haihhh...
Penat menceriakan diri, penat cube gelak tp beban yg terpikul seakan batu menghempap diri.
Ya Allah sesungguhnya dugaan mu kali ini hebat.
Tapi, satu je aku igt dan terus igt.
Allah x kan bg ujian pd hambaNya yg x mampu utk menghadapi ujian tersebut.
Jd, aku kira aku antara insan yg terpilih utk rasa ujian sehebat ini.
Mungkin bg org lain, ujian ini sebesar zarah yg x mampu memberi kesan namun, itu pndgn mereka.
aku punya pndgn sendiri kerana aku yg merasa.


Allahuakbar...
Aku redha Ya Allah..
Terima kasih atas peringatan mu ini..
Bila fikir blk, dulu pun aku ade jgk diuji tp aku mampu menempuhinya.
Kenapa sekarang aku nk mengeluh?
Allah tahu persis aku orgnye yg mcm mne..
Sebab tu Dia bg ujian cmni kat aku..
Dan aku rasa bersykur mempunyai insan yg memahami aku, x putus2 bg aku smgt..


Ya Allah..
Insan itu selalu ada utk aku..
Selalu membuat aku rasa bernyawa tatkala jantung berhenti berdegup.
Selalu menjadi bahu tatkala airmata mencurah2 umpama hujan.
Selalu menjadi senyumanku tatkala aku bersedih.
Insan itu punya sebahagian semangatku di dalam dirinya.
Insan itu punya sebahagian semangatnya di dalam diriku.
Jadikan kami satu Ya Allah kerana dia perlukan aku dan aku perlukan dia.
Terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan insan itu..


Alhamdulillah..
Sekarang rasa lebih lega dan lebih bersyukur.
Alhamdulillah..
Insan itu berkata, penghijrahan ke tempat lain bkn solusinya.
Selesaikan masalah, bukan lari dr masalah.
Insya-Allah..
Allah perencana yg terbaik.
Aku pasti ada hikmah semua ini..
Terima kasih utk semua yg membantu diri ini..



Wassalam.

No comments:

Post a Comment

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...