Pembaca Setia

Thursday, December 16, 2010

;(

Kosong.
Sekeliling aku saat ini kosong.
Tanpa kerusi sofa hitam.
Tanpa meja mkn 4 kerusi.
Aku naik satu persatu anak tangga menuju kea rah master bedroom.
Kosong lagi.
Tanpa meja solek hitam.
Ku toleh ke kanan, kosong.
Tanpa almari baju hitam.
Ku toleh semula ke arah hadapan.
Yang ada hanya katil kelamin.
Sebak.
Mereka pindah.
Sepi.
Sunyi.
Sebak lagi.
Rumahku kini sunyi sepi tanpa abang dan akak iparku.
Dahulu aku pernah ditinggalkan.
Akak saudara dan abg saudara ku yg sudah ku anggap seperti akak dan abg ku sendiri pernah tinggal bersama-sama kami satu ketika dahulu.
Satu hehilangan yg sgt aku terasa apabila mereka kesemuanya pindah ke rumah pusaka mereka.
Hampir 10 thn tinggal bersama.
Sgt terasa.
Kini,
Abg dan akak iparku pula.
Air mata mengalir.
Aku faham.
Adalah menjadi satu tanggungjawab abg ku utk mempunyai rumah sendiri dan menguruskan keluarganya sendiri.
Sgt terasa.
Sgt sunyi.
Kasihan mak abah.
Mesti sunyi.
Tambahan abah dah pencen.
Air mata mengalir lagi.
p/s: sala syg balong! :l

No comments:

Post a Comment

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...